Аліна Токмиленко: про довіру, підтримку та повагу до інформаційного простору

Співзасновниця івано-франківської мережі «23 ресторани»

Ця розмова показала, наскільки важливою є правильно вибудована комунікація: між брендом і клієнтами, всередині команди та між брендами-однодумцями.

Ділимося тезами:

Карантин повністю заблокував нашу діяльність. Увечері 16 березня ми розуміли, що буде введено карантин, а вже 17 березня переформатували роботу всіх закладів в один проєкт «23TakeAway». Це неймовірний драйв. Тільки уявити: операційна директорка варить каву, керівник «Фабрики» навчився допомагати піцейолі пакувати піцу. Завтра наша головна бухгалтерка вийде на роботу як продавець.

Це той момент, коли дуже сильно відчувається, що саме нам вдалося зробити за десять років існування компанії. Ми побудували команду, головна наша цінність — люди. Другий здобуток — наші гості. Я зараз відчуваю, що більшості людей, яка підходить до віконечка «Фабрики», потрібна не їжа. Їжа є в кожного вдома в холодильнику. Я відчуваю, що в нас купують, бо хочуть підтримати нас як бізнес, як людей.

Це дуже крутий період — це певна інвентаризація, можливість нам як компанії зрозуміти, у чому наша цінність взагалі.

Про виклики

У нас працює 154 людини, а робочих місць зараз усього 10. Ми виходимо на роботу по черзі, визначаємо, кому більше треба — хто винаймає квартиру, наприклад. Тобто, ми зараз маємо 135 незалучених працівників. Із 1 квітня їм, по суті, немає за що існувати — це виклик. Наше завдання як співзасновників ресторанів — збільшувати продажі й вижити як компанія.

Про рекламу

У цей час потрібно з максимальною повагою ставитися до інформаційного простору людей. Увесь шлак, який зараз ллється в соціальних мережах, відлякує. Я відчуваю, що штучну комунікацію, контент, який створюють пересічні SMM-агентства, можна пробачити в некризовий період, але не зараз. Особисто я стала дуже чуттєвою до тієї комунікації, яку зі мною ведуть. Зараз хочеться читати справжні історії — історії людей, а не брендів.

Що радить почитати?

  • Фредрік Бакман «Ведмеже місто»
  • Байрон Шарп «Як зростають бренди: чого не знають маркетологи»

Читайте також:

Поки одні будували бізнес оффлайн, інші створили цілу паралельну реальність в Інтернеті. І тепер, коли звична реальність тріщить по швах, ми розуміємо, що єдине місце, де можна заховатися, — це Інтернет.

«Перенесено», «скасовано», «зачинено» — слова, які вже стали болючими тригерами для event-менеджерів. Здається, що коронавірус зараз знищує все. Фестиваль відеоблогерів Videozhara 2020 скасовано. Незрозуміло, що буде з Atlas Weekend і UPark Festival. Навіть Євро-2020 і Олімпійські ігри відтерміновано. Лишається нести олімпійський вогонь у серцях і чекати, коли все хоча б трохи налагодиться. Або ж пробувати переформатовувати заходи й готуватися до нових часів, щоб вийти із кризи успішно.

Коронавірусна лихоманка вже дійшла до України. Навчальні заклади йдуть на вимушені канікули, у TikTok шириться хештег #quarantine, а секретар РНБО Данілов лікується салом та часником.


Підпишіться, щоб отримувати актуальні новини