Анатолій Амелін: про кризу, прогнози на майбутнє, ідеї та бізнес

Співзасновник та директор економічної програми аналітичного центру «Український інститут майбутнього»

Ця розмова показала нам, що на будь-яку ситуацію потрібно дивитися з різних сторін та завжди шукати нові можливості розвитку. Після заходу обов'язково наступає світанок.

Про кризу

Насправді з подібного роду кризою ні Україна, ні світ ще не стикалися. Головна задача для бізнесу зараз — скоротити витрати на все, і це нормальна практика, навіть для аналітичних центрів.

Коли це все закінчиться?

За даними, які я відстежую, карантинні міри у більшості країн мають послабитися до кінця травня. Хоча до певної міри все зберігатиметься ще до середини осені. Чим більше буде досліджень природи COVID-19, тим більше зніматимуться необдумані обмеження. Загалом те, що відбувається, — неадекватно: міри, які вживають уряди країн з метою недопущення поширення епідемії, не відповідають тим загрозам, які вони створюють для економік.

Що буде з бізнесом?

Літо, я вважаю, буде своєрідним світанком, оскільки є невгамований голод на бізнес-активності. Зараз уряд розробляє план підтримки бізнесу, що передбачає і податкові канікули, і дешеві кредитні вливання. Бізнес зможе цим користуватися.

Про антикризові заходи

Задача будь-якого уряду на час кризи — створити всі необхідні умови, щоб люди працювали. Скорочені люди стають на біржу праці та отримують допомогу з бюджету, а ті, хто працює, отримують зарплату і через споживання стимулюють розвиток економіки.

Про маркетинг

Все залежить від досвіду топ-менеджера. Якщо люди уже переживали кризи, вони розуміють, що це тимчасово. Будь-які кризи — це нові можливості. Грамотний менеджер розуміє, що колись криза закінчиться, і важливо зберегти лояльність клієнтів, воронку продажів та позиціювання на ринку.

Наприклад, у багатьох моїх знайомих продажі в Інтернеті зросли, а це теж канал, що потребує маркетингу. Відповідно в кризу, коли втрачається офлайновий потік, потрібно використовувати маркетинг, щоб зберегти онлайн.


Яка має бути комунікація?

Я більше розуміюся не в комунікації, а в продажі сенсів. Однак вважаю, що в будь-якому разі комунікувати потрібно. Звісно, форми комунікації мають змінюватися. Залежно від продукту, його споживчих властивостей, цільової аудиторії, очікування вигоди, потрібно вибудовувати індивідуальний формат комунікації.

Я працюю з сенсами, і мій ключовий канал комунікації — ЗМІ та контакти з живими людьми. Ми даємо ідеї, а люди передають їх далі, ми ніби «опилюємо» ідеями. Для нас кожна зустріч з людьми — це продовження нашого маркетингу.

Про можливості

Будь-яка криза — це можливості. Якщо голови будуть світлими — ви відкриєте для себе круті кейси і зробите прорив, як в особистому плані, так і в плані бізнесу.

Які книги радить?

Віктор Андрусів, Анатолій Амелін «Візія України 2030»
Старий заповіт

Читайте також:

Підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», громадський активіст, співзасновник урбаністичного проєкту «Тепле місто» та проєкту «Промприлад»

Підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», громадський активіст, співзасновник урбаністичного проєкту «Тепле місто» та проєкту «Промприлад»

Три найпоширеніші способи реалізувати підтримку багатомовності на сайті, їх ключові відмінності з точки зору пошукової оптимізації, переваги та недоліки кожного варіанту — прочитайте та оберіть оптимальний.

Власник компанії Prime Brand, займається корпоративними подарунками. Слоган: «Корпоративные подарки — от идеи до поставки».


Підпишіться, щоб отримувати актуальні новини