Як перестати боятися ідей?

Іноді класні ідеї виглядають занадто екстравагантними й ризиковим. Ти кілька днів їх виношуєш, уже уявляєш, як «захопиш весь світ», однак врешті-решт так і не наважуєшся втілювати геніальні плани в життя. Здається, що навколишні не зрозуміють й осудять, тому навіть немає сенсу пробувати.

Проходить якийсь тиждень-два: дивишся, а цю ідею уже втілює хтось інший. «Ідеї літають в повітрі», — заспокоюєш сам себе, але на душі таке відчуття, ніби щойно тебе обікрали ментально. І що найгірше: оця «крадена» ідея подобається людям. Тобі здавалося, що вона аж надто необачна й дурна і всі будуть «проти», а виявляється, що всі не тільки «за», але ще й у справжньому захваті. У такі моменти стає страшенно образливо й хочеться провалитися під землю.

Щоб таке траплялося якомога рідше, ми розробили спеціальну інструкцію для творчих людей від Wooo Agency, як перестати боятися сміливих ідей.

Правило 1. Дозволь собі розглянути всі варіанти

На початковому етапі аналізу проблеми усі ідеї цінні: не відкидай жодну, не обдумавши її з різних сторін. Однак не хапайся за перше, що прийшло до голови. Швидше за все ця ідея прийшла першою не лише тобі. Відштовхуйся від власних асоціацій та копай якомога глибше — до найсміливішого та найнеординарнішого рішення. Пам'ятай: немає поганих ідей, є недостатньо продумані.

Багато людей присікають свої творчі пошуки, тільки-но починають заходити «кудись надто далеко». Важливо розуміти — у творчості немає кордонів, вони лише у твоїй голові. Тільки-но ти дозволиш собі вийти за ці кордони, з'являться сили по-справжньому креативити.

Правило 2. Ризикуй не тільки у творчості, але й у житті

Зіграй в лотерею, поїдь у подорож, зізнайся в коханні дівчині. Сміливі ідеї втілюють тільки сміливі люди. Ризикуючи у реальному житті, тобі легше буде йти на ризик в робочих проєктах.

Постійно експериментуй — і мистецька розкутість стане для тебе нормою. Якби імпресіоністи не були достатньо сміливими, щоб заявити про себе, ми б не знали, хто такий Моне, Дега, Ренуар.

Правило 3. Зрозумій проблему настільки добре, наскільки це можливо

Чим глибше ти зануришся в проблематику питання, тим влучнішими будуть ідеї і тим менше ти сумніватимешся в них. Коли розумієш усі підводні камені проєкту, народжується впевненість, що твої рішення дійсно правильні. Це дає силу відстоювати їх до кінця.

Кілька разів прочитай бриф, зрозумій, з якою саме проблемою прийшов замовник і чи сам він розуміє, куди потрібно рухатися. Можливо, зараз найкращий час надати фахову пораду та направити його в більш конструктивне річище.

Правило 4. Ідеї не для замовника, ідеї для світу

Найменше, чого потрібно боятися, це осуду в робочому чаті. Дуже часто власники бізнесу не входять в цільову аудиторію свого продукту. Тому нам важливо, щоб ідеї не стільки подобалися нашим клієнтам, як приносили користь. Плакати мають подобатися містянам, слогани — покупцям, а рекламні оголошення — користувачам соцмереж. Набагато цінніше донести замовникові власну сміливу ідею і цим принести користь його бізнесу, ніж боячись правок та критики, проґавити круті інсайти.

Шукай цікаві для себе проєкти та віддавайся наповну. А ще краще, коли в команді буде однодумець, з яким можна буде поділитися найоригінальнішими думками й разом за них боротися. І хоча завжди знайдеться хтось, хто казатиме «це не так» і «це не те», у більшості випадків на одного критика припадає сотня людей, які загоряються ідеєю.

Правило 5. Дивись на референси і одразу забувай

Референси — як кіт Шредінгера. Їх потрібно якнайбільше і якнайрізноманітніших, але не потрібно зовсім. Вивчай Pinterest, Behance, Instagram, телеграм-канали, дивись фільми, читай книги, слухай музику — зі всього черпай натхнення і максимально розвивай «надивленість», однак нічого не повторюй «дослівно».

Потрібно бачити все, що відбувається на ринку, розуміти тренди та слідкувати за колегами, але ніколи не забувати про митця всередині себе, який горить власними ідеями та готовий завойовувати цей світ.

Як би не було страшно і лячно, дозволяйте собі сміливі ідеї та відчайдушно боріться за них — тільки тоді світ стане кращим.



Читайте також:

Досвід, інсайди, ідеї — зустрічаємося з підприємцями в режимі відеоконференцій, щоб пережити цей карантин разом. Щоразу переконуємося, що маркетинг має значення.

Це літо буде найнесподіванішим. Реальність вже перевернулася з ніг на голову, і навіть важко уявити, яким буде світ після пандемії і що нового для нас підготував час.

Кілька тижнів тому ми започаткували невеликий внутрішньоосвітній проєкт «Карантинні зустрічі», почавши запрошувати в наш «офісний» Zoom підприємців й обмінюватися з ними враженнями та досвідами. Це допомогло краще зрозуміти, як бізнес реагує на ситуацію, що склалася.

Перейшовши на віддалену роботу, ми зрозуміли, що як креативна агенція потребуємо глибшого розуміння того, що відбувається на ринку прямо зараз, коли весь бізнес переформатовується.

Досвід, інсайди, ідеї — зустрічаємося з підприємцями в режимі відеоконференцій, щоб пережити цей карантин разом. Щоразу переконуємося, що маркетинг має значення.


Підпишіться, щоб отримувати актуальні новини