Інтернет маркетинг: просування в соціальних мережах та інші стратегії успіху

Маркетинг – це найрізноманітніші елементи просування, реклама, формування ціни товару чи послуги, вивчення психології споживачів.

Сьогодні варто говорити про інтернет маркетинг чи діджитал маркетинг, адже продажі все частіше відбуваються в соцмережах чи на сайтах компаній. У 2020 році пандемія ще раз наголосила на актуальності інтернет-продажів.
Що таке інтернет маркетинг?

Здається, що все просто, інтернет маркетинг – це просування товарів і послуг онлайн. Усі заходи діджитал такого типу маркетингу направлені на продаж товари чи послуги або підвищення впізнаваності компанії.

Якщо говорити про відмінність з класичним маркетингом, то інтернет маркетинг вирізняється можливістю відстежити весь шлях користувача. За допомогою вебаналітики бачимо все від першої взаємодії з нашою компанією до продажу товару або послуги. Ще одна позитивна відмінність інтернет маркетингу - точковість. За допомогою таргетинту ми можемо достукатись саме до нашої цільової аудиторії, в той час, як, наприклад, класичні реклами на телебаченні не дають настільки ефективного результату.

Просте поняття онлайн-просування насправді складається з багатьох доволі складних понять:
  • реклами: контекстної, таргетованої, медійної;
  • SMM;
  • SEO-просування;
  • email-маркетингу;
  • веб-аналітики;
  • контент-маркетингу.
Складові інтернет маркетингу

В першу чергу поговоримо про контекстну і таргетовану рекламу. Вона використовується для знайомства аудиторії з нашим продуктом і подальшого продажу.Соціальні мережі та пошукові системи – це місця, які можуть продавати наш продукт чи послуги. А також на базі цих платформ ми можемо збирати інформацію про наших потенційних покупців. Саме соцмережі та пошуковики знають про нас усе: чим ми цікавимось, як діємо в інтернеті, що шукаємо і що додаємо в кошик. На основі цих даних ми можемо налаштувати таргетинг.

Таргетована реклама показує наші публікації лише тим користувачам, яким вона буде корисною. Ми самостійно створюємо аудиторії, яким демонструватимемо рекламні публікації, в залежності від отриманих раніше даних.

Як рекламна публікація зроблена професійно, тобто візуальна та текстова складові приваблюють нашу цільову аудиторію, то далі користувач переходить на сайт чи сторінку і здійснює цільову дію. Він робить те, до чого ми його мотивуємо – підписується, коментує, вподобує, купує.

Далі вмикаються інструменти аналітики. Ми розуміємо звідки до нас прийшов покупець, скільки їх прийшло завдяки таргетингу. А потім з'ясовуємо скільки платимо за залучення кожного окремого клієнта.

Аналітика необхідна для оптимізації реклами. Через конкуренцію ціна клієнта може бути доволі високою. В такому випадку визначаємо рекламні публікації та ключові слова, які приносять конверсії за потрібною нам ціною, - їх варто залишити. Інше краще відключити або подумати, що в них слід поміняти, щоб вони почали працювати на нас.

Детальніше про види, налаштування, ціну таргетованої реклами шукайте за посиланням.

Ще одна складова діджитал маркетингу – Social Media Marketing (SMM). Сьогодні наші соцмережі – це обличчя компанії та бренду. В соцмережах про нас шукають відгуки, знайомляться з товарами чи послугами, а отже складають враження, яке впливатиме на рішення «купити чи не купити».

Активна присутність компанії в соцмережах підвищує довіру, а якщо ми публікуємо контент, цікавий і корисний нашій цільової аудиторії, то формуємо навколо себе спільноту лояльних клієнтів.

SMM допомагає вирішити декілька завдань: дізнатись більше про клієнтів і комунікувати з ними на одній хвилі, стати впізнаванішими, отримати лояльних користувачів, продавати товари та послуги.


    Ми радимо обрати ті соціальні мережі, які найбільш популярні серед вашої цільової аудиторії. Доцільно бути присутнім в Instagram, Facebook, Telegram, TikTok. Тут можна знайти аудиторію в будь-якому сегменті.

    Далі важливо скласти контент-план. Мета нашої комунікації – зацікавити користувачів. Це можна зробити через корисний контент, який пов'язаний з вашим видом діяльності, та інфоприводи. Останні провокують обговорення, а отже покращують активність на сторінці. Створюючи контент, завжди пам'ятайте, що він повинен або бути корисним, або розважати підписників, щоб вони залишались з вами.

    Щодо активності, то на неї також добре впливають конкурси на сторінці, інтерактивні сторіс та контент в стрічці, слідкування за трендами та новими інструментами в соцмережах.

    Не боїмось ділитись інсайдами своєї роботи. Аудиторія починає нам довіряти та повертається до нас за інформацією.

    А також аналізувати свою роботу. Слідкувати за статистикою, експериментувати, змінюватись і розвиватись за допомогою таргетингової реклами.

    Ми переконані, що продажі в соцмережах – не завжди прямі. Необхідно пам'ятати про етапність роботи зі свідомістю споживача. Знайомити, викликати довіру, показувати експертність, готувати до прийняття рішення про покупку.

    Додатковим інструментом інтернет маркетингу в соціальних мережах є чат-бот маркетинг. За допомогою них можна автоматизувати комунікацію з клієнтами через месенджери. Завдання чат-боту надати клієнту необхідну інформацію про продукти компанії. Бот відповідає готовими універсальними фразами та допомагає здійснити покупку, зареєструватись на консультацію, дізнатись про новинки та інше.

    Спілкування з ботом ініціює виключно користувач. Важливо розуміти, як діалог виглядає зі сторони ініціатора. Повідомлення мають бути простими та інформативними.

    Просування в соціальних мережах – надзвичайно важливий процес. Але не потрібно забувати і про сайт компанії. Він повинен бути естетичним та комфортним для користування, наповнений товарами чи переліком послуг, з продуманою системою оплати. Також важливо, щоб його легко могли знайти наші потенційні клієнти. Цю функцію виконує SEO оптимізація.

    Щоб працювати над пошуковою оптимізацією, необхідно зібрати семантичне ядро. Для цього ми відстежуємо як багато людей за останній час вводили в пошуковому рядку той чи інший запит. Опрацьовуємо семантику, обираємо точні запити. А також вивчаємо, які сайти видає пошукова система за обраними запитами. А тоді порівнюємо себе з конкурентами. Конкурентний аналіз можна провести за допомогою різноманітних сервісів.

    Щоб сайт відповідав вимогам пошуковика, слідкуємо за швидкістю завантаження сторінки та контентом, який публікуємо. За станом сайту можна слідкувати за допомогою Google Search Console. Ресурс допоможе зрозуміти, які нюанси потрібно доопрацювати.

    Успіх пошукової оптимізації залежить і від нашої роботи з контентом. Важливо, щоб користувач, який заходить на наш сайт, знаходив відповіді на свої запитання і розв'язувати наявну проблему. Тільки в такому випадку пошукова система допомагатиме нам покращувати свою позицію. Для оптимізації контенту потрібно працювати з мета-тегами, заголовками, змістом і структурою тексту.

    Важливо, щоб пошукова система нам довіряла. Для цього подаємо максимально детальну інформацію про компанію.


    Стратегія в діджитал маркетингу

    Безглуздо хаотично витрачати бюджет на інтернет маркетинг. Для результату необхідно розуміти, які кроки стануть наступними та що ми робимо у випадку незадовільних результатів.

    Звісно, стратегія – не гарант успіху, проте помічниця у його досягненні. І не існує єдиної стратегії, що працює для кожного.

    Зазвичай ми готуємо стратегію на рік, проте аналізуємо і коректуємо її раз в кілька місяців. Аналітика допомагає зрозуміти чи коректні інструменти просування в соціальних мережах ми обрали і на що варто звернути увагу.

    Для аналітики рекомендуємо сервіс Google.Analytics. Він автоматично вимірюватиме дані та інтерпретуватиме дії користувачів. Показники на які варто звертати увагу в першу чергу: динаміка відвідуваності, відмови, глибина перегляду, джерела трафіку.

    Переваги інтернет маркетингу

    Ми вже говорили про основну відмінність інтернет маркетингу та класичного – можливість вимірювати ефективність. Проте діджитал маркетинг має і ряд інших переваг:

    • Ціна. Інтернет маркетинг вимагає менших інвестицій, адже ми уникаємо зайвих витрат і охоплюємо лише аудиторію, що зацікавлена в наших послугах.
    • Якісна комунікація. Ми задаємо параметри нашої цільової аудиторії та комунікуємо з ними в залежності від зацікавлень, локації, віку та інших характеристик.
    • Лояльна та активна аудиторія. Рекламна кампанія в рамках реалізації стратегії адаптується під людей, які вже зацікавлені нашим продуктом чи послугою.
    • Швидкість. Інформувати про оновлення, стати корисним сьогодні в мережі можна дуже швидко. І саме цю характеристику цінують сучасні клієнти.
    • Відсутність кордонів. Маркетинг в інтернеті дозволяє запустити одну кампанію для кожного цільового ринку і локалізувати кампанії для різних географічних регіонів.
    • Велика кількість каналів взаємодії. В мережі є безліч нових рекламних інструментів: електронна пошта, соціальна мережа, маркетинг в пошукових системах. Ми вибираємо методи й канали, які підходять саме нам.

    Переваги інтернет маркетингу


    • Комфортний для користувача сайт. Ми радимо адаптовувати його під усі пристрої, з яких туди може заходити користувач. Простежте, щоб сторінки швидко завантажувались, а навігація була простою. Оптимізовуйте його для просування у верхні позиції пошуковиків.
    • Оберіть канали. Проаналізуйте свою аудиторію і з'ясуйте, який канал буде відповідати вашим цілям.
    • Пройдіть шляхом покупця. І зрозумійте, які перешкоди можуть трапитись на ньому. А тоді зробіть все, щоб їх мінімізувати. Давайте багато інформації про продукти чи послуги.
    • Масштабуйтесь. Збільшуйте кількість точок дотику у міру зростання бізнесу та аудиторії. Тестуйте і вимірюйте нові методи для ефективного використання кількох каналів.
    • Автоматизовуйте. Це економить час та інші ресурси. Інструменти автоматизації допомагають бути на зв'язку з клієнтами 24/7.

    Інтернет маркетинг – наш шлях до ефективних результатів. Тому активно використовуйте усі його складові, щоб досягти успіху.


      Читайте також:

      Сайт - це необхідність для сучасного бізнесу. А тому над його просуванням теж необхідно працювати, як і над рекламою в соціальних мережах.

      Яка ціна, переваги та ефективність реклами у соц. мережі Інстаграм. Розбираємося разом.

      Відповідаємо на питання власників бізнесу, які хочуть просуватися онлайн. Чому соц. мережі та інтернет-маркетинг важливі.

      Очевидно, що коронавірус вплинув на всі сфери життя людини. В тому числі й на продажі, маркетинг, рекламу. Змістились акценти, бренди переглянули свою комунікацію, з‘явились нові тренди. Але тренди - це лише відбиття глобальних змін в індустрії. Вже сьогодні ми маємо усі підстави заявляти про те, що найціннішими аспектами маркетингу 2021 є ціль та людина.

      У серпні 2020 WOO Company провели опитування серед власників бізнесу, підприємців, топменеджерів та інших людей, які так чи інакше перетинаються з маркетингом та можуть бути нам цікавими.

      На певному етапі розвитку, кожна компанія стикається з проблемою - як просувати свій продукт.