Як особистий бренд СЕО збільшує довіру своїх стейкхолдерів?

Особистий бренд CEO в медичній сфері: для чого і як розвивати?

Дмитро Мельникович — CEO WOO Company, що спеціалізується на просуванні компаній у соціальних мережах та побудові персонального бренду. На власному досвіді пересвідчився, що персональний бренд працює і «приводить» бізнесу нових клієнтів. У портфелі WOO Company — неодноразова успішна співпраця з медичними брендами.
Від Гіппократа до Цукерберга

Інститут репутації лікарів існує з найдавніших часів. Ще в Давній Греції важливими були не лише професійні навички лікаря, але і його ім'я. Історично зафіксований факт, що правителі інших імперій просили фараона прислати до них лікарів Древнього Єгипту, оскільки ті славилися своєю високою кваліфікацію. З того періоду до нас прийшли імена Імхотепа, Хесира, Мерит Птах. Як бачимо, ще до нашої ери люди готові були йти за іменем спеціаліста навіть в інші краї.

Якщо ж говорити про часи ближчі, усім згадається пресловуте «сарафанне радіо» у медичній сфері, коли рекомендації про лікаря та клініку передаються з уст в уста. «У кого лікувався? Чи дорого? Чи добре? Лікар зрозуміло розповідає?» — усі ці питання ставляться при дружніх обговореннях, а відповіді на них іноді стають вирішальними при виборі спеціаліста. І що цікаво: останнім часом до списку додалося ще одне питання: «А він має сторінку в соціальних мережах?»

Пацієнтам хочеться знати про лікаря більше, розділяти з ним цінності та бачити, що за білим халатом — людина, якій можна довіряти. Іноді репутація клініки відходить на задній план, коли там є «зірка», за якою йдуть люди.

Таким трендом на «цифрове зближення» варто скористатися CEO в медичній сфері. По суті, розвиваючи персональний бренд, вони самі можуть стати тією «зіркою», яка приваблює нових та утримує старих пацієнтів. Збільшення кількості заявок, підвищення лояльності та зміцнення репутації закладу — три найпоширеніші причини, чому засновники приватних клінік та кабінетів розвивають персональний бренд у соціальних мережах.
    Можливості та інструменти, які дали нам соціальні мережі

    Facebook та Instagram стали значимими площадками у сфері приватної медицини. Так, за гештегом #стоматолог у Instagram знаходиться 1,2 млн дописів (як і за гештегом #врач), за гештегом #лікар — 40,3 тис., #клиника — 554 тис. Цифри говорять самі за себе: у Інтернеті є всі — потенційні пацієнти, хороші спеціалісти для найму та конкуренти.

    Так, одним із напрямків роботи WOO Company є SMM для медичної сфери. Для цього навіть створений спеціальний проєкт MEDLIKE, команда якого має великий досвід в співпраці саме з клініками, лікарями та стоматологіями, тому уже зараз ми можемо виокремити певні специфічні риси ведення соціальних мереж у цій сфері.

    Як показує практика, при сумарній кількості 10 тис. не накручених підписників у соціальних мережах лікарю-практику абсолютно реально щомісячно отримувати 70-80 нових пацієнтів із соціальних мереж.

    Це ж стосується і CEO. Основна відмінність: працюючи з соціальними мережами, CEO не тільки збільшує власну впізнаваність та приводить клієнтів, але й зміцнює репутацію цілої компанії, оскільки його хороша слава «переноситься» і на заклад.

    Якщо обирати, що розвивати — бренд закладу чи персональний бренд CEO, варто звернути увагу, що часто персональний бренд дає набагато більшу віддачу як морально (погодьтеся, це приємно, коли за вами йдуть клієнти), так і матеріально (продавати послуги через персональний бренд простіше, ніж від імені компанії). Водночас розвиток персонально бренду вимагає більшого вкладення особистих ресурсів людини, а ще — розуміння можливостей та інструментів самих соціальних мереж.
      Можливість: Інформування
      Інструменти: інформаційні дописи, сторіс, закріплені сторіс

      Історії — чудовий інструмент, щоб зробити анонс нової послуги, розповісти про нещодавню покупку обладнання або поділитися якимось важливим досягненням зі своєю аудиторією. У закріплених сторіс можна розмістити відповіді на часті запитання. У постах — розповідати про глобальні зміни і виклики, що постають перед закладом.

      Якщо у вас розвинені соціальні мережі, можна не сумніватися, що інформація, розказана там, дійде до аудиторії набагато швидше, ніж через інші маркетингові канали.
        Можливість: Показати експертність
        Інструменти: закріплені сторіс, експертні дописи, прямі ефіри, рубрики

        Відмовтеся від зайвої скромності. Якщо ви спеціаліст в чомусь, це варто показувати. Люди повинні розуміти, що вам можна довіряти. Для цього публікуються дописи з корисною інформацію, які зрозумілі аудиторії, проводяться прямі ефіри на певні теми, запускаються інтерактиви в сторіс та готуються колонки. Можна проводити тематичні онлайн-зустрічі. Так глядачі приходитимуть уже налаштованими на бесіду і головне — зацікавленими в темі.

        Варто публікувати «докази» своєї експертності: сертифікати, відгуки, фото з конференцій та інших заходів. Те, наскільки людина виглядає експертною, напряму впливає на рівень довіри до неї і відповідно — на кількість потенційних клієнтів.
          Можливість: Глибше зрозуміти цільову аудиторію та здружитися з клієнтом
          Інструменти: обговорення, особисті повідомлення, відповіді на історії, статистика

          Для спілкування з аудиторією ідеальними є прямі ефіри і сторіс. В інстаграм приходять сповіщення, коли хтось зі стрічки запускає прямий ефір. Це чудовий інструмент звернути на себе увагу. Також варто «з'являтися» в стрічці.

          Спілкуючись під дописами, отримуючи реакції та відгуки, ми дізнаємося більше про нашу цільову аудирію, краще починаємо розуміти, хто ті, що купують наші послуги онлайн. Уся ця інформація допоможе не тільки ефективніше взаємодіяти з клієнтом, але й суттєво зекономити бюджет при налаштуванні таргетованої реклами. Ми глибше розумітимемо свою цільову аудиторію, що її приваблює та як на неї впливати.
            Можливість: Отримати лояльного клієнта

            Клієнти, отримані з соціальних мереж, набагато лояльніші, оскільки знають вас не тільки як спеціаліста, але і як живу людину. Вони готові пробачати, виправдовувати і захищати при дрібних помилках, але водночас налаштовані на найвищу якість послуг загалом.

            Можливість: Заручитися підтримкою

            Спеціаліста з міцним персональним брендом хочеться рекомендувати. Ним не соромно поділитися і для нього не шкода написати хороший відгук. Якщо ви станете близькими зі своєю аудиторією, у більшості випадків вона буде на вашому боці навіть у випадку публічних суперечок. Дуже цінними зараз у соціальних мережах є різноманітні обговорення у відкритих регіональних групах. Якщо вас і ваш заклад там радять — це вже заявка на успіх.
              Можливість: дати відповідь на критику

              Якщо ви працюєте у медичній сфері, швидше за все вас обговорюють в Інтернеті, навіть якщо ви не є активним користувачем соціальних мереж.

              Присутність в соціальних мережах дає можливість боротися з негативом напряму. Часто адекватна відповідь від першого обличчям повністю змінює думку потенційних клієнтів, які читають негативний відгук. Люди розуміють, що це дійсно професіонал своєї справи, який не боїться працювати з реакціями, переходять на сторінку в Instagram і навіть стають прихильниками.

              Можливість: Продати нові послуги та продукти
              Інструменти: продажні та рекламні дописи, сторіс, живі відео

              Щоб якісно прорекламувати нову послугу, тепер потрібні лише добре прокачані соціальні мережі. По суті це унікальна можливість абсолютно безкоштовно звернутися до кількох тисяч зацікавлених людей в час, коли тобі зручно, і отримати практично миттєву реакцію.
                Як розвивати бренд СЕО у соціальних мережах самостійно?

                Персональний бренд в соціальних мережах можна розвивати самостійно. Передусім варто робити ставку на живе спілкування. Експертні статті і кейси, небанальні фотографії, відео, сторіс — усе це має бути по-людськи, щиро і доброзичливо. Варто попрацювати над образом і визначитися, на яких саме особливостях буде будуватися характер персонального бренду.

                І головне — завжди пам'ятати, що пацієнти йдуть у приватний медичний заклад не просто лікуватися, вони йдуть до когось, кому хочуть довіряти.

                Соціальні мережі мають доводити, що CEO — активна всебічно розвинена людина і професіонал своєї справи. Якщо виникнуть якісь проблеми, він точно зможе чимось зарадити, зрозуміє пацієнта і буде хвилюватися за його здоров'я, адже й сам стикається з різноманітними життєвими труднощами та цінує довіру. Йому немає що приховувати, він впевнений у своїх вміння, а його клієнти задоволені і вдячні. Вони готові писати відгуки, фоловити та слідкувати.
                  Як працюють агенції над розвитком бренду CEO? Етапи роботи

                  Найчастіше міцний персональний бренд — результат кропіткої роботи цілої команди фахівців. Фотограф, стиліст, стратег, маркетолог, дизайнер — усі роблять свій внесок в те, аби спеціалісту, який веде свої соціальні мережі, повірили.

                  Перш за все, відбувається глибинне брифування. Команда ставить різноманітні питання (очікувані та геть неочікувані): про роботу, сім'ю, погляди, хобі, особисте життя. Має складатися враження, ніби вони хочуть пролізти в кожну шпаринку і зрозуміти про вас буквально все.

                  Далі команда аналізує отриману інформацію, виділяє слабкі та сильні сторони і формує стратегію побудови персонального бренду. Означуються теми, з якими CEO йтиме в публічний простір, та канали, які найкраще вибрати для комунікації. Також означуються формати, які будуть найбільш органічні для конкретної людини. Це можуть бути статті, пости, сторі, замітки на сайтах. Важливо, аби побудова бренду була комплексною. У людей має скластися враження, що ви зовсім поруч, як друг чи знайомий, який може допомогти а потрібний момент.

                  Важливим етапом є підготовка матеріалу. Команда готується до фотозйомок, підбирає образи та локації, залучається фотограф та стиліст. Пишуться тексти та налаштовуються обрані канали для старту. Під час наступного етапу команда запускає промо, щоб «промацати» аудиторію, зрозуміти реакцію та підготуватися до запуску.

                  Далі — запуск. Фініш, що по суті є стартом, бо після запуску починається нове життя, коли левову частку часу займає знімання контенту та генерування ідей. Але це настільки захопливо і корисно, що після місяця роботи уже не уявляєш себе без цього.
                    На що звернути увагу?

                    • Перш за все, на те, наскільки уважною до ваших ідей є команда. Вона може підтримувати чи не підтримувати пропозиції, давати рекомендації та пропонувати кращі варіанти, але будь-які пропозиції мають бути розглянуті, адже йдеться про розробку персонального бренду, який має мати свій характер та ідею.
                    • Крутими є ті спеціалісти, що до кожного завдання підходять «з іншого боку»: не копіюють старі рішення, а розробляють нові — більш ефективні.
                    • Повинні бути обрані чіткі метрики для аналізу роботи, щоб було розуміння, наскільки ефективно і чи в правильному напрямку рухаємося.
                    • При побудові персонального бренду відштовхуємося від продуманої стратегії, однак не забуваємо і про тактику: ситуативи, оперативні реакції та миттєві рішення — те, що важливо щоденно.
                    • Серед «мінусів» роботи над персональним брендом — доведеться дозволити комусь буквально слідкувати за певними сферами власного життя. Уваги буде багато: і зі сторони аудиторії, і зі сторони команди. Тут важливо вміти захистити власні кордони і означити теми, куди нікого не «впускаємо» за жодних обставин. Побудова персонального бренду — це не оголення перед аудиторією, а похід в гості до неї, коли ви просто знімаєте верхній одяг при вході в дім.
                    • Мінімальний ефект буде видно уже через 1-2 місяці. Якщо командою проведена глибинна робота (знайдені правильні точки впливу), образ виходить цілісним та повномасштабним.
                      Замість висновків

                      З цифровізацією змінився і ринок комерційних медичнних послуг. Навіть без запуску реклами, почавши займатися розвитком особистого бренду, ви здивуєтеся, наскільки ефективним є, здавалося б, просто «ведення сторінки в Facebook».

                      Клієнти — зовсім поруч, по той бік екрану. Часто вони мають проблему і не знають, до кого звернутися. З одного боку, спеціалістів багато, з іншого — незрозуміло кого вибрати.

                      Для СEO у медичній сфері розвивати персональний бренд — абсолютний must-have. Можна мати достатньо успішну сторінку самої клінки, але люди хочуть знати, що за логотипом знаходяться люди. Можливість онлайн-запису, швидкий доступ до інформації про заклад та його спеціалістів на сайті — усе це важливо, однак не менш важливим і бажаним для клієнтів є якість міжособистісного спілкування. Хочеться взаємодіяти не просто з безликим спеціалістом в білому халаті, а з людиною, цінності якої зрозумілі та близькі.

                      Якщо раніше основоположними при побудові репутації були відгуки з уст в уста, то зараз може стати вирішальним міцний персональний бренд в соціальних мережах.
                        Читайте також:

                        Маркетинг – це найрізноманітніші елементи просування, реклама, формування ціни товару чи послуги, вивчення психології споживачів. Сьогодні варто говорити про інтернет маркетинг чи діджитал маркетинг, адже продажі все частіше відбуваються в соцмережах чи на сайтах компаній. У 2020 році пандемія ще раз наголосила на актуальності інтернет-продажів.

                        Відповідаємо на питання власників бізнесу, які хочуть просуватися онлайн. Чому соц. мережі та інтернет-маркетинг важливі.

                        Очевидно, що коронавірус вплинув на всі сфери життя людини. В тому числі й на продажі, маркетинг, рекламу. Змістились акценти, бренди переглянули свою комунікацію, з‘явились нові тренди. Але тренди - це лише відбиття глобальних змін в індустрії. Вже сьогодні ми маємо усі підстави заявляти про те, що найціннішими аспектами маркетингу 2021 є ціль та людина.

                        Поки ви тільки думаєте, чи потрібно розвивати сторінку вашого бренду в соціальних мережах, інші вже активно постять і знаходять нових покупців в Instagram та Facebook.

                        У серпні 2020 WOO Company провели опитування серед власників бізнесу, підприємців, топменеджерів та інших людей, які так чи інакше перетинаються з маркетингом та можуть бути нам цікавими.

                        Стіва Джобса, по праву, можна вважати революціонером у сфері маркетингу, який перетворив Apple, яка стояла на межі банкрутства, у одну із найприбутковіших корпорацій світу.