Від торгової марки до бренду

Через шалену конкуренцію на ринку, сучасному споживачеві складно обрати товар чи послугу, керуючись виключно її базовими характеристиками. При цьому більшість покупців хоче витратити на покупку якомога менше часу. Тому споживачі обирають або ту торгову марку, якій довіряють, або ту, про яку весь час чують.

Обираючи між «Coca-Cola» та дешевшим сильногазованим напоєм, споживач швидше за все купить «Колу». Чому?

Бренд формує додаткову цінність, виражену в грошовому еквіваленті.

Аби перетворити власну торгову марку у бренд, передусім потрібно зрозуміти суть цих понять. Важливо знати, що бренд не тотожний торговій марці. Ба більше: товар може мати бренд, але не мати торгової марки. Водночас торгова марка може не бути брендом.
В чому принципова різниця цими поняттями?

Торгова марка — це ознака, за якою споживач відрізняє ваш продукт від продукту конкурентів. Це може бути назва товару, колір, логотип, упакування, якийсь знак чи символ.

Бренд — це образ, який формується у свідомості споживача. Потенційні покупці запам'ятовують не сам продукт, а те, яке враження він справляє, його рекламний образ.

Перехід торгової марки у статус бренду містить кілька основних етапів:

1. Визначення ідеї. Передусім важливо зрозуміти, який товар ви хочете просувати, вивчити ринок та оцінити власні можливості.

2. Формування торгового знаку. Цей етап включає розробку логотипу, формування ton of voice, зйомку рекламних роликів, старт просування товару.

3. Поступове збільшення впізнаваності товару споживачем. Ваш товар повинен бути там, де його зможуть купити.

4. Формування асоціативного зв'язку в голові споживача. Важливо пов'язати образ товару з чимось позитивним та крутим.

5. Якщо все вийшло — споживачі обиратимуть саме ваш продукт.

На цьому етапі ви можете підвищити ціну на товар — це називається ціновою премією.

Пройшовши успішно усі сходинки, важливо не зупинятися. Образ бренду необхідно постійно підтримувати: створювати нові рекламні кампанії, покращувати продукт та розширювати лінійку.


Читайте також:

Перейшовши на віддалену роботу, ми зрозуміли, що як креативна агенція потребуємо глибшого розуміння того, що відбувається на ринку прямо зараз, коли весь бізнес переформатовується.

Досвід, інсайди, ідеї — зустрічаємося з підприємцями в режимі відеоконференцій, щоб пережити цей карантин разом. Щоразу переконуємося, що маркетинг має значення.

Поки одні будували бізнес оффлайн, інші створили цілу паралельну реальність в Інтернеті. І тепер, коли звична реальність тріщить по швах, ми розуміємо, що єдине місце, де можна заховатися, — це Інтернет.

Коронавірусна лихоманка вже дійшла до України. Навчальні заклади йдуть на вимушені канікули, у TikTok шириться хештег #quarantine, а секретар РНБО Данілов лікується салом та часником.


Підпишіться, щоб отримувати актуальні новини