Влад Ноздрачов: про креатив, можливості і болі клієнтів

Співзасновник освітніх проєктів «Суперлюди» та UNIT School of Business (USB)

Ця розмова показала нам, що не буває однозначних ситуацій, а в роботі з клієнтом головне — уловити його проблеми та відчувати ситуацію навколо.

Ділимося тезами:

Ми розуміли, до чого все йде, і найперше, що зробили — провели фінансовий аудит і подумали про переформатування. Нам пощастило, що ми не маємо касового розриву, оскільки не використовуємо оборотні кошти, і не було стільки зобов'язань, які б нас утопили.

Ми заздалегідь зв'язалися з усіма, перед ким мали зобов'язання. Тоді ще ніхто не усвідомлював паніки: десь пригальмували, десь відтермінували, десь попросили реструктурувати борг.

Ми поговорили зі всіма працівниками й домовилися, що за березень виплатимо зарплати повністю, а за квітень «усіх убитих ведмедів» ділимо порівну. Перспектива в нас є і можна борсатися. Наш основний ресурс — це команда.

Про віддалену роботу

В освітньому проєкті ми завжди були фанатами онлайн-комунікацій. І в нас так вийшло, що особливо нічого не змінилося, крім того, що ми не бачимо одне одного. Дуже сильно зросла продуктивність роботи: немає цих годин на переїзди, усі починають працювати прямо зранку. Призначити мітинг і переговорити не виходить — потрібно влаштовувати зідзвони. А зідзвони дисциплінують: є виділений час і запитання, які потрібно обговорити. Загалом помітили, що вдома ми більше втомлюємося.

Ми написали правила роботи в чаті: як спілкуватися в Telegram, як і кого тегати, як ставитися до повідомлень вночі, що не потрібно записувати голосові повідомлення та «відеотаблетки», бо ніс в камері видовжується, що всі файли потрібно хештегувати. Особливо прискіпливі люди ще більше в це занурюються і щоразу ускладнюють правила.

Також щоденно зідзвонюємося двічі й обговорюємо роботу. Вранці о дев'ятій кожен розповідає, що зробив за вчора та що робитиме сьогодні, а ввечері від шостої до сьомої аналізуємо день. Впродовж дня працюють робочі групи, все фіксується в Trello.

А в неділю ми зідзвонюємося всі разом і просто п'ємо.

Коли проблема переростає у можливість

Я ще займаюся мебельним бізнесом, і там проблема переросла в можливість. Компанія Drommel розробила новий оффер «Home oficce», який справді потрібен людям зараз. І «хоум офіси» просто залітають.

Діджитал-прогнози

Зараз на одну годину людини претендує сто годин різного контенту. Якщо раніше на твій час почасти претендувала вулиця (ресторан, зустріч), то зараз ти цілком у розпорядженні контент-індустрії, яка за хвилину перейшла з вулиці в інтернет. Рекламний ринок по всьому світу тільки виграє від цього. Боротьба за увагу людини стала ще жорсткішою і складнішою. Ера креативних індустрій може відновитися, оскільки конкурувати можна буде нестандартними рішеннями.

Будуть відкриватись нові канали комунікації, зокрема, розвиватимуться telegram-канали, збільшаться ставки на контент. Оприявниться, які бренди мають стійку лояльну аудиторію, хоча загалом дислояльність користувачів на ринку зростатиме.

Про бізнес

Я думаю, з'явиться багато людей, які захочуть змінитися свій бізнес або започаткувати щось.У тренді буде, скоріш за все, доставка, дешева їжа, усе, що пов'язано зі здоров'ям, БАДи, коучинг. Кожна ніша має свою іскру, яку треба впіймати.

Як комунікувати брендам

Головне — обрати сторону. Одні бренди повинні братися за розв'язання суспільних проблем, а інші, які асоціюються з легкістю і розвагами, — мають і далі приносити хороший настрій.

Для того, щоб щось продавати, потрібен дуже чіткий больовий оффер. Ці точкові рішення будуть дуже актуальними.

Де брати ідеї?

Багато спілкуватися. У нас усіх уже є багато спільного: ми втратили відчуття дня і ночі, у нас немає розваг, окрім екранів. Усе, що відбувається, — відбувається вдома. Я не вірю в «профілі клієнтів», вірю — у болі. Від цього варто відштовхуватися, коли аналізуєш проблеми клієнта. Ідеї на поверхні!

Які книги рекомендує?

  • Нікколо Макіавеллі «Державець»
  • Грег МакКеон «Эссенциализм. Путь к простоте»
  • Леонард Корен «Ваби-саби. Японская философия для художников, дизайнеров и писателей»

Читайте також:

Поки одні будували бізнес оффлайн, інші створили цілу паралельну реальність в Інтернеті. І тепер, коли звична реальність тріщить по швах, ми розуміємо, що єдине місце, де можна заховатися, — це Інтернет.

«Перенесено», «скасовано», «зачинено» — слова, які вже стали болючими тригерами для event-менеджерів. Здається, що коронавірус зараз знищує все. Фестиваль відеоблогерів Videozhara 2020 скасовано. Незрозуміло, що буде з Atlas Weekend і UPark Festival. Навіть Євро-2020 і Олімпійські ігри відтерміновано. Лишається нести олімпійський вогонь у серцях і чекати, коли все хоча б трохи налагодиться. Або ж пробувати переформатовувати заходи й готуватися до нових часів, щоб вийти із кризи успішно.

Коронавірусна лихоманка вже дійшла до України. Навчальні заклади йдуть на вимушені канікули, у TikTok шириться хештег #quarantine, а секретар РНБО Данілов лікується салом та часником.


Підпишіться, щоб отримувати актуальні новини