Юрій Филюк: про громадські ініціативи, лідерство та комунікацію

Підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», громадський активіст, співзасновник урбаністичного проєкту «Тепле місто» та проєкту «Промприлад»
Ця розмова показала нам, що головна сила — у єднанні. Тільки разом ми зможемо бути сильними та подолати будь-які негаразди.

Про лідерство

У кризовий момент посилюється потреба лідерства. Коли система працює на підтримку налагодженої роботи, то там один тип управління, коли надворі криза — потрібен зовсім інший: важливо приймати швидкі рішення і брати відповідальність на себе.

Ресторанний бізнес

Людям зараз дуже потрібен позитив. Ми стараємося давати їм хороші новини. В ресторанному бізнесі ми продаємо не їжу, а емоції. Зараз буде багато демпінгу, і я вважаю, що це передсмертні конвульсії. Знижки понад 50% гублять сферу. Є сенс не починати демпінгувати, бо тоді помруть всі, а спільно домовитися про скорочення обсягів.

«Тепле місто»

«Тепле місто» включилося в режим антикризової роботи, ми створили спеціальний антикризовий фонд. У нього є два основні напрямки діяльності: перше — боротьба з коронавірусом та медичною кризою, друге — боротьба з економічною кризою.

Звісно, повністю перемогти кризу і вірус як організація ми не можемо, але намагаємося максимально пом'якшити наслідки. Ми виступили своєрідним медіатором: відстежуємо, хто найбільш активний, і кажемо «давайте разом діяти синхронно». Зараз є таке поняття як «Об'єднаний фонд громадських ініціатив Івано-Франківська», куди входить «Тепле місто», ІТ-кластер Драмтеатр та ряд громадських ініціатив. Ми залучаємо фінанси від людей і бізнесу, моніторимо потреби лікарень, підтримуємо малозабезпечених.

Другий напрям — полегшення наслідків економічної кризи. Наш фокус: підприємці, малий і середній бізнес. Зараз там є три проєкти: антикризові вебінари від «Теплого міста», система менторства та інновації (онлайн-платформа, яка допоможе шукати нові рішення).

Нам важливо розблоковувати стан, коли розум стискається від паніки.


Улюбленому театрові краща рекламна концепція. «Я театр» — дивіться кейс для Івано-Франківського музично-драматичного театру імені Івана Франка!

Промприлад

Зараз основний проєкт, яким я займаюся, — це завод «Промприлад», який ми перетворюємо на інноваційний центр. Проєкт називається «Промприлад-реновація»: ми поетапно маємо закінчити реконструкцію у 2023.

В цей час ми би вже мали запустити другу хвилю збору інвестицій і почати реконструкцію сусіднього корпусу. Зараз це трохи відтерміновується, але водночас ми не відмовляємося від кінцевого терміну здачі об'єкта. А цей рік використаємо більше на проєктну підготовку.

Чи доречні зараз витрати на маркетинг?

Я думаю, все індивідуально. Вкладати у свою присутність медійним персонам в будь-якому випадку треба, однак можна шукати шляхи, коли це не буде дуже дорого. Кожен бізнес має зараз дуже ретельно ставитися до своїх витрат, оскільки зараз легше впливати на витрати, ніж на надходження.

Як комунікувати?

Класичні маркетингові інструменти зараз працюють трохи гірше: люди хочуть якоїсь такої справжності і чуттєвості. Часто це добре сприймається від перших осіб компаній.

Які книжки рекомендує?

Насим Талеб «Антикрихкість. Про (не)вразливе у реальному житті»
Дэн Миллмэн «Путь мирного воина», «Путешествие Сократеса»


Читайте також:

«Усі клієнти класненькі, якщо знайти до них підхід», — каже стародавнє ремісниче прислів'я. І ми з цим абсолютно погоджуємося! Однак все ж перед кожним новим проєктом відчуваємо легкий мандраж та побоювання «а що, як цього разу не спрацюємося».

Amazon повідомляє, що останнім часом люди почали рідше купувати ділові костюми, натомість віддаючи перевагу сорочкам та піджакам. Це й не дивно! Схоже, новий діловий етикет вже в дії: головне — щоб комірець був вигладжений, а капці з бегемотами в Zoom ніхто не помітить.

Власник компанії Prime Brand, займається корпоративними подарунками. Слоган: «Корпоративные подарки — от идеи до поставки».

Сергій Фіцак — керуючий партнер ІТ-компанії Softjourn, останні шість років вона входить в топ-100 аутсорсингових компаній світу. Основні напрями роботи: тікетінг та фінансовий.

Поки одні будували бізнес оффлайн, інші створили цілу паралельну реальність в Інтернеті. І тепер, коли звична реальність тріщить по швах, ми розуміємо, що єдине місце, де можна заховатися, — це Інтернет.

«Перенесено», «скасовано», «зачинено» — слова, які вже стали болючими тригерами для event-менеджерів. Здається, що коронавірус зараз знищує все. Фестиваль відеоблогерів Videozhara 2020 скасовано. Незрозуміло, що буде з Atlas Weekend і UPark Festival. Навіть Євро-2020 і Олімпійські ігри відтерміновано. Лишається нести олімпійський вогонь у серцях і чекати, коли все хоча б трохи налагодиться. Або ж пробувати переформатовувати заходи й готуватися до нових часів, щоб вийти із кризи успішно.